Néhány éve már, hogy a webinár felütötte a fejét a marketingben. Ez nem csupán egy edukációs elem, hanem komoly részét képezi az adott vállalkozások, cégek stratégiájának. Egy ilyen előadás megtartása szakmailag pozícionálja a vállalkozókat, edukálja a célközönséget, illetve egy marketinges cél (tanfolyam értékesítése, klubtagságra ösztönzés, termékeladás) segítségével vásárlásra ösztönzi a hallgatóságot. Ez a megoldás igazán népszerűvé vált az elmúlt években. A megtartott előadások nagy része sikerrel zárult, ráadásul akár nagyobb értékű terméket vagy szolgáltatást is el lehet vele adni. De vajon még mindig tart a trend? Vajon érdemes még webinárokat tartani az idei évben is? Cikkünkben körbejártuk a témát, hogy te már csak a vállalkozásodra koncentrálhass!
Webináriumok számokban
Az elmúlt években a webináriumok megtartásának trendje nagy ütemben fejlődött, és elérte a 800 millió dolláros mérföldkövet 2023-ra. Ez a jelentős növekedés elsősorban azoknak a vállalkozóknak és marketingeseknek köszönhető, akik már a kezdetek kezdetén útjára indították ezt az akkor még újdonságnak számító marketingcsatornát.
Ezekben az online előadásokban ugyanis hatalmas potenciál rejlik mind vállalkozói, mind pedig célközönség oldalról, hiszen ezzel az eszközzel maga az értékesítés sem nyomulás, hanem egyfajta tudásmegosztás. Ráadásul az emberek önként vesznek részt a folyamatban, és a végén találkozik a kereslet és a kínálat az értékesítés során – tehát lead generálódik.
Ennek köszönhetően 2020-ban a marketingesek és a vállalkozók 67%-a növelte a webináriumok számát, hiszen ennek sikere és hatékonysága vitathatatlan volt. Eredetileg az online előadások átlagos részvételi aránya körülbelül 40% volt, ami egészen jó számnak tekinthető. Azonban a COVID-19 pandémia kezdete óta a vállalkozások akár 87%-os növekedést is tapasztalhattak a résztvevők számára vonatkoztatva.
Ez egyértelműen mutatja, hogy a webináriumok nagy sikert arattak a digitális átállás során. Emellett azokat az otthon lévő, akár unatkozó embereket is vásárlásra ösztönözte, akiket egyébként korábban nem értek volna el a cégek. Az otthoni munkavégzés mellett akár egy ebédszünetben is meg tudtak nézni egy online előadást, de még a visszanézhető verzió is népszerű volt például a munkába járási idő helyett.
A fentiek alapján a B2B marketingesek 73%-a úgy véli, hogy a webináriumok megtartása a legjobb módja a minőségi leadek, konverzió generálásának. Ez a pedig nem véletlen, hiszen az online előadások lehetőséget teremtenek a mélyebb interakcióra, a szakmai tartalom megosztására és az értékes kapcsolatok kialakítására egyaránt.
Miért működnek ilyen jól?
A webináriumok lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy bármikor és bárhonnan csatlakozzanak és ne kelljen egy adott helyszínre elmenniük. Ez a nagyfokú rugalmasság vonzó a célközönség számára és a B2B marketinghez, hiszen egy kávézóból, vagy az irodából, de akár még otthonról (főzés, vacsora, vagy bármilyen tevékenység mellől) is hallgathatják az előadásod. Ez különösen hasznos a távmunkában dolgozók és a globális csapatok számára, mivel nincs szükség utazásra, így időt és erőforrásokat takarítanak meg. A vállalkozók számára pedig kényelmesebb módon történik meg a leadek generálása.
Mindemellett ezek az előadások több száz, vagy akár ezer embert is el tudnak érni, ami túlmutat egy hagyományos konferenciaterem befogadóképességén. A vállalkozások ezzel sokkal nagyobb célközönséget érhetnek el annak érdekében, hogy növeljék a márkatudatosságot.
Az online előadások ráadásul lehetőséget biztosítanak a közönség interaktív bevonására. A résztvevők így élőben tehetnek fel kérdéseket, szavazhatnak és megoszthatják a véleményüket, ami növeli az elkötelezettséget és az interakciót egyaránt.
Hogyan legyen neked is sikeres webináriumod?
Egy sikeres online előadás megtartásához minden részletre gondosan oda kell figyelned, hogy valóban minőségi tartalmat szolgáltass és több leadet szerezz. Mutatunk néhány lépést, ami segítséget nyújthat az előadásod megtervezésében.
- Időpont: Próbáld meg felmérni a célközönséged igényeit, hiszen minél alkalmasabb az időpont, annál többen vesznek részt a webináron is. Alkalmazottaknak segítenél vállalkozóvá válni? Nem valószínű, hogy munkaidő alatt sokan be tudnának jelentkezni.
- Hirdetés: Gondold át, hogy mit és hogyan hirdetsz. Használhatod a Facebook vagy a Google Ads szolgáltatásait is, de a hirdetés mindenképpen legyen figyelemfelkeltő és profi. Emellett nyugodtan hirdess organikusan is a saját marketingcsatornáidon, vagy akár más szakmai csoportokban. De akár egy hírlevél küldése a webináriumhoz is hozhat érdeklődőket.
- Technikai előkészületek: Győzödj meg arról, hogy minden eszközöd megfelelően működik és be is van állítva. Vészhelyzet esetére legyen pótmegoldásod is. A legjobb, ha választasz magad mellé egy segítő asszisztenst, aki beengedi a résztvevőket, és az elhangzott fontos infókat vagy linkeket megosztja a résztvevőkkel. Tipp: hosting platform webinárhoz.
- Tartalom: Tervezd meg előre a prezentációt úgy, hogy az ne csak informatív legyen, hanem érdekes és vonzó is a célközönség számára. Győződj meg róla, hogy a bemutatott információk relevánsak és hasznosak.
- Interaktív jelleg: Mindenképpen különíts el időt a kérdések megválaszolására, de a legjobb, ha már az előadás során is felteszel néhány érdeklődő kérdést annak érdekében, hogy fenntartsd a figyelmüket.
- Utógondozás: Küldj egy köszönő e-mailt az előadás után, ahol megosztod a résztvevőkkel a visszajátszható linket is. Ebben, vagy egy következő e-mailben elküldheted az ajánlatodat vagy termékedet is, amit az előadás során értékesíteni szerettél volna.
A webináriumok tehát 2024-ben is relevánsak maradnak, mivel számos olyan előnyt kínálnak mindenki számára, mint például a kényelem, a skálázhatóság és az interaktivitás. A digitális világ fejlődése nem áll meg, így érdemes lépést tartanod a trendekkel. Amennyiben profi marketingre lenne szükséged, keresd a Marketing Astro csapatát!
Képek: Unsplash