Értéknövelés lakás eladás előtt

A lakás megjelenése nagyban befolyásolhatja annak értékbeli meghatározását is. Nagyon sokan még mindig nem értik meg azt az alaptényezőt, hogy eladáskor szintén nagyon fontos az alaptulajdonságok mellett az, hogy hogyan kerül ki egy lakás a piacra, főleg akkor, ha a benne rejlő lehetőségeket szeretnénk kihangsúlyozni.

Erre az alapvető tényezőre kisebb értékkategóriánál érdekes módon sokkal jobban odafigyelnek a tulajdonosaik. Például egy autónál jellemzően ki- és letakarítva kerül a ki a piacra, pedig egy ingatlanhoz viszonyítva itt általában tényleg jóval alacsonyabb értékről beszélhetünk.

Az első benyomás nagyon lényeges. Az ingatlan környéke, annak ápoltsága már eleve jó mederbe terelheti a lakásnéző túrát egy ingatlan megtekintése során. Egy gondozott kert, lenyírt fű, tiszta udvar és kapualj bizalmat ébreszthet. A lakásban ugyanezt váltja ki a tisztaság és a rendezettség. Amennyiben nem sürget minket az idő, szánhatunk egy kicsit többet mind időben, mind pénzben az eladásra szánt ingatlan kiszépítésére.

lakásfelújítás

Nagyon előnyös lehet, ha az ingatlant alaposan kivilágítjuk, azaz nem éreztetjük azt a vevővel, a homály rossz dolgokat rejt. A fény mellett ötletes megoldás a tükrök térnövelő hatása is. A túl hosszú folyosókra és a kisméretű helyiségek falára térnövelőként függeszthetünk akár képkeretbe foglalt tükröket is. Nagyon jó ötlet az apró hibák javítása is, ezt természetesen csak azoknak ajánlanám, akiknek valóban van idejük erre, hiszen a lakásban terjengő festékszag szintén nem kelt jó benyomást a vevőben.

Sokszor hallani olyanról sajnos, hogy a vevő a rossz, a neki nem tetsző hangulat miatt nem veszi meg az ingatlant, pontosabban nem jut el odáig. Lássuk be, nem mindenki rendelkezik a dolgok mögé való megfelelő látás képességével. Ezért a sötétbordó háló, a rózsaszín fürdőszoba és a harsánykék nappali akár még el is riaszthat egy egyébként potenciális érdeklődőt.

Amennyiben van módunk rá, tegyük egy kicsit fogyaszthatóbbá a lakásunkat, mert így apró külcsínbeli eltérések miatt senki sem fog otthagyni minket. További esztétikai hangulatjavítás még, ha a tárolók ajtait lefestjük vagy kicseréljük, finoman dekorálunk különböző textilekkel, lecseréljük az elkopott kilincseket… Ötletekből természetesen nincs hiány, de való igaz egy tapasztalt és hozzáértő vevőnél ezek nem számítanak, mert aki tudja mit szeretne, és nem a felszínt nézi, annak nem lesz szüksége az ilyen értéknövelésre.

Véleményem szerint elég, ha alapvetően rendezett látványt tárunk az érdeklődők elé. Az sem baj – ha van mód rá -, ha a ritkán vagy soha nem tárolt dolgainkat elkezdjük eldobozolni és valamilyen tárolóba szállítani, mert a szellős látvány mindenkire kellemesebb benyomást tesz, mint a zsúfoltság.